Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
8:00 - 16:30
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Nakúpte ešte za 40 € a máte dopravu ZADARMO

Masticha original certifikát

 

  1. Úvod
  2. Masticha a 11 ďalších tipov ako ukľudnit žalúdok a pálenie záhy
Masticha a 11 ďalších tipov ako ukľudnit žalúdok a pálenie záhy

Pálenie záhy, ktoré sa prejavujú nepríjemným pocitom, niekedy aj bolesťou v hrudníku, je nejčastejším tráviacim problémom. Poďme si predstaviť tipy, ako upokojiť žalúdok a tým obmedziť pocit pálenia.

Obsah článku:

  1. Čo platí pre pálenie záhy
  2. Masticha a 11 ďalších tipov ako schladiť záhu

Čo platí pre pálenie záhy

Pocit pálenia záhy nastáva v dôsledku zdravotného stavu, ktorá sa nazýva gastroezofageálna refluxná choroba (GERD), skrátene reflux. Toto ochorenie sa prejavuje návratom žalúdočných štiav späť do pažeráka. Táto tekutina je kyslá a kontakt vyvoláva pocit "pálenia".

Palenie zady, reflux, gerd

Aby ste sa zbavili pálenia záhy, existuje mnoho spôsobov, ako upokojiť žalúdok, ktoré môžete vyskúšať, skôr jako navštívite lekára. Tie môžu pomôcť "schladiť záhu" a tiež neskôr požiadať o pomoc s ohľadom na problém.

Masticha a 11 tipov jako schladit záhu

  • Jedzte menšie porcie pokrmov, ale častejšie. Plný žalúdok tlačí na dolnú časť pažeráka (LES)- vrátnik, sval, ktorý bráni žalúdočnej kyseline vracať sa do pažeráka.
  • Jedzte pomaly a v pokoji. Ak sa chystáte v rýchlosti najesť, zaplní sa váš žalúdok rýchlo a tak opäť vznikne väčší tlak na vrátnik.
  • Po jedle si nelíhajte. Dopriať si poobedný spánok, je síce príjemné, ale zvyšuje sa tlak na vrátnik pažeráka a tým sa opäť zvýši pravdepodobnosť refluxnej choroby.
  • Vyhnite sa jedlám v neskorších večerných hodinách. Jezte maximálne tri hodiny pred spaním. Ak jete veľké porcie v dobe pred spaním, môžu sa zhoršiť príznaky refluxu a pálenia záhy. Nechajte žalúdku dostatok času, aby v pokoji strávil poslednú potravu.
  • Necvičte bezprostredne po jedle. Cvičenie a pohyb je pre Vaše telo super! Ale! Dajte svojmu žalúdku čas na vyprázdnenie; počkajte niekoľko hodín po jedle s cvičením.
  • Upravte svoju postel. Ak použijete lonový vankúš, znížite tlak na vrátnik pažeráka a môžete zmierniť nočné pálenie záhy.
  • Nepite sýtené nápoje. Spôsobujú grganie, ktoré podporuje reflux žalúdočnej kyseliny.
  • Identifikujte potraviny, ktoré vyvolávajú Vaše príznaky a vyhnite sa im. Niektorá jedlá a nápoje zvyšujú sekréciu kyseliny, spomaľujú vyprazdňovanie žalúdka alebo uvoľňujú pažerákový vrátnik.
  • Po jedle žujte žuvačku bez cukru (alebo mastichu). Žuvačka podporuje slinenie, ktoré neutralizuje kyselinu, upokojuje pažerák a odplavuje kyselinu späť do žalúdka. Vyhnite sa žuvaniu žuvačiek s mätou. Spôsobuje pálenie záhy.
  • Skontrolujte svoje lieky. Opýtajte sa svojho lekára alebo lékárnika, či niektorý z liekov, ktoré užívate, môže zhoršiť reflux.
  • V prípade potreby schudnite. Nadváha spôsobuje väčší tlak na žalúdok.

Ak zmena stravovacích návykov a ďalšie preventívne kroky nedostanú pálenie záhy pod kontrolu, pohovorte si so svojim lekárom. Môže vám odporučiť, aké lieky vyskúšať a v prípade potreby odporučiť ďalšie sledovanie.

Žuvačky ELMA  a masticha

Mohlo by vás zaujímať: