Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
8:00 - 16:30
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Nakúpte ešte za 40 € a máte dopravu ZADARMO
  1. Úvod
  2. Tipy a rady
  3. Sedem tipov, ako sa zbaviť závislosti od kofeínu a refluxu z kávy

Sedem tipov, ako sa zbaviť závislosti od kofeínu a refluxu z kávy

Menej kofeínu môže okrem iného znamenať menej úzkosti a lepší spánok.Znie ráno bez kávy neznesiteľne? Je (ranná) káva pre Vás nevyhnutná, ale potom sa preklínate, že ste ju vypili, pretože sa ozve Vaše trávenie a reflux predovšetkým? Potom je na čase sa pokúsiť s kávou skoncovať. Prinášame rady, ako na to.

Sedem tipov, ako skoncovať s kofeínom

  • Majte prehľad. Vyhľadajte si obsah kofeínu v nápojoch, ktoré pijete. Potom zaznamenajte množstvo, ktoré každý týždeň spotrebujete. Ideálny pomocník pre písanie: potravinový denník.
  • Postupne znižujte dávky. Aby ste sa vyhli obávanej bolesti hlavy z náhleho vysadenia kofeínu, niekoľko týždňov príjem kofeínu pomaly znižujte.
  • Skúste bezkofeínovú kávu.
  • Dajte si čaj s menším obsahom kofeínu. Nechajte čaj lúhovať kratšiu dobu, tým obmedzíte obsah kofeínu. Alebo pite bylinkové čaje.
  • Vyhnite sa pokušeniu. Plánujte si deň, aby ste sa vyhli miestam, ľuďom a situáciám, ktoré si s kofeínom najviac spájate.
  • Majte plán čo robiť, keď Vás prepadne chuť na kávu. Je najlepšie mať už dopredu premyslené, čo budete robiť miesto varenia kávy, pitie čaju alebo energetického nápoja s kofeinom. Choďťe na prechádzku, žujte mastichu alebo si dajte nápoj bez kofeínu.
  • Premeňťe svoj ranný rituál. Vynechajte kávu! Začnite svoj deň radšej cvičením,  precházkou alebo si pustite svoj obľúbený song.

Kofeín: koľko je príliš veľa?

Kofeín má svoje výhody, ale môže tiež spôsobiť problémy. Zistite, koľko je príliš veľa a či by ste mali obmedziť svoju spotrebu. Ak sa spoliehate na kofeín, že Vás prebudí a zlepší koncentráciu, tak nie ste sami.

Štúdie ukazujú, že až 400 miligramov (mg) kofeínu denne je pre väčšinu zdravých dospelých ľudí bezpečných.

To je zhruba množstvo kofeínu:

  • v 4 šálkach kávy
  • 2 energetických nápojoch

Skutočný obsah kofeínu v nápojoch sa veľmi líši, najmä v energetických nápojoch, preto je dobré si vždy prečítať etiketu nápoja.

Pijete viac ako 4 šálky kávy denne?

Ak pijete viac ako 4 šálky kofeínovej kávy denne (alebo ekvivalent), asi je vhodné zamyslieť sa nad svojím denným príjmom kofeínu.

Môžete na sebe pociťovať vedľajšie účinky kofeínu ako:

  1. bolesť hlavy
  2. nespavosť
  3. nervozita a podráždenosť
  4. časté močenie
  5. rýchly srdcový tep
  6. triaška

Ak ste ako väčšina dospelých, kofeín je súčasťou Vášho všedného dňa. Zvyčajne to nepredstavuje zdravotný problém. Majte však na pamäti možné vedľajšie účinky kofeínu (okrem vyššie menovaných tiež reflux, pálenie záhy alebo žalúdočné problémy) a buďte pripravení v prípade potreby obmedziť alebo s ním skoncovať nadobro.

Kofein, káva

Zdroj textu: Mayo Clinic, zdroj obrázku: www.pixabay.com

 

Mohlo by Vás zaujímať: